با وجود سرمایه‌گذاری های فراوان LG در بخش تحقیقات، مهندسی و بازاریابی، میزان فروش اسمارت‌فون های این شرکت نسبت به سال گذشته تغییر چندانی به خود ندیده است. پرچمدار و سایر گوشی‌های معرفی شده ال جی در سال ۲۰۱۵، شاید به اندازه‌ای قدرتمند و نوآور نبودند که بتوانند سهم زیادی از بازار داسته باشند.با این حال ال جی به تازگی خبر از ارائه دو پرچم دار جدید برای امسال داده است.
گزارش فصلی LG خبر از فروش ۵۹.۷ میلیونی اسمارت‌فون هایش در خلال سال ۲۰۱۵ می‌دهد، که نسبت به سال ۲۰۱۴ با رشد نیم میلیونی روبرو شده است. اوضاع هنگامی وخیم می‌شود که بدانید سال گذشته، سال کم سودی برای ال جی بوده و سود فصل آخر این کمپانی نسبت به زمان مشابه پارسال، با سقوط ۳۷ میلیون دلاری مواجه شده است.

حال کره‌ای ها مشخصا از وضع پیش آمده ناراضی هستند و تصمیم به معرفی دو پرچمدار در سال جاری میلادی گرفته‌اند.
استراتژی معرفی دو پرچمدار طی یک‌سال، ایده‌ای نوین نبوده و سال‌هاست همکاران گوگل به این ترفند روی آورده‌اند. سونی با آپدیت شش ماهه Xperia Z، سامسونگ با دو خط تولید مجزای Galaxy S و Galaxy Note و حالا LG که به این جرگه می‌پیوندد. درواقع، سال گذشته نیز با معرفی LG V10، شاهد علاقه این کمپانی به آپدیت زودهنگام پرچمدار خود بوده‌ایم.
کنگره جهانی موبایل بارسلونا یک‌ماه دیگر برگزار خواهد شد و طی آن، ال جی از پرچمدار خود برای ادامه سال ۲۰۱۶ پرده خواهد برداشت. این گوشی که طبق شنیده‌ها G5 خواهد بود، از بدنه‌ای تمام فلزی بهره خواهد برد که از سخت‌افزار منحصر به فردی نظیر دوربین دوگانه در پشت دستگاه برخوردار است. به‌نظر می‌رسد تغییرات اساسی و بنیادینی انجام شده‌ و با یک بازاریابی متوسط، این شرکت می‌تواند به راحتی خود را از سراشیبی سقوط برهاند.
بخش موبایل LG محصولاتی با تکنولوژی بسیار پیشرفته تولید می‌کند که البته مورد توجه قشر کوچکی از خریداران واقع می‌شود. اسمارت‌فون های گران‌بها تنها قیمت بالا ندارند، بلکه راز راه ربودن دل کاربران را در خود محبوس دارند. LG راه سختی برای اثبات برتری تفکرات خود نسبت به رقبایش در بازار سخت تلفن‌های هوشمند دارد.